Vlagsma Tegelwalhalla

Online groeien?

Wij zorgen voor meer omzet, leads en
bezoekers.

Een echt familiebedrijf met de broers Henk en Wim Vlagsma aan het roer. Dat is Vlagsma Tegelwalhalla in Bolsward. Wij spraken met Henk en Wim over hun passie voor keramische tegels en de samenwerking met Brandmerck die ongeveer twee jaar geleden begon.

Online gegroeid door

Doelstellingen

15% ↑ Zichtbaarheid in Google

1.000.000 Pinterest impressies

20% ↑ Online conversies

Resultaten

25% ↑ Zichtbaarheid in Google

2.280.000 Pinterest impressies

57,15% ↑ Online conversies

Het familiebedrijf Vlagsma Tegelwalhalla

Zoals in de introductie al naar voren komt is Vlagsma Tegelwalhalla een familiebedrijf uit Bolsward. Dankzij een mooi en ruim pand aan de Industriepark beschikken ze over een prachtige showroom vol keramische tegels. De tegelwinkel, eigendom van de broers Henk en Wim Vlagsma, is echter niet altijd een winkel geweest. Hun vader begon in 1973 met een stukadoor- en tegelzetbedrijf. Wim kwam er in 1996 bij en deed een deel verkoop, Henk werkte er als stukadoor en tegelzetter. Nu richten de broers zich volledig op de verkoop van unieke keramische wand- en vloertegels.

"We zijn helemaal gek van keramische tegels! Ze zijn zeer duurzaam en ideaal in combinatie met vloerverwarming."

Vlagsma is een bijzonder bedrijf waar het assortiment met zorg en aandacht wordt samengesteld. Als je op zoek bent naar keramiektegels om je keuken of badkamer een nieuwe uitstraling te geven, dan zit je hier goed. Niet alleen vanwege de bijzondere stijlen en ontwerpen, maar ook vanwege de passie waarmee Wim en Henk hun bedrijf runnen. “We zijn helemaal gek van keramische tegels! Het is een prachtig product dat onderhoudsvrij is en daarnaast zeer hard en slijtvast. Keramische tegels zijn zeer duurzaam en ideaal in combinatie met vloerverwarming,” aldus Wim. Deze tegels verkopen ze dan ook met liefde aan hun klanten: “Onze tegels zijn verkrijgbaar in allerlei uitvoeringen en designs, dus onze klanten hebben hierin heel veel keus. In tegenstelling tot grote badkameraanbieders stellen wij ons complete aanbod zelf samen, waardoor we alleen verkopen wat we zelf mooi vinden. En iedere keer zoeken we naar tegels die je niet overal ziet. We doen veel zaken met fabrieken in Italië en Spanje waar iedere week wel weer nieuwe ladingen vandaan komen.”

De samenwerking met Brandmerck

Hoewel de zaken bij Vlagsma goed liepen en Henk en Wim met passie hun bedrijf runden, kregen ze meer behoefte aan groei in online zichtbaarheid en vindbaarheid. Nadat ze een tijd op zoek zijn geweest naar een goede online marketing bureau, kwamen ze via via bij Brandmerck terecht. Wim vertelt: “We spraken met een club ondernemers over andere bedrijven en toen kwam de naam Brandmerck voorbij. We waren al een tijdje op zoek en besloten contact op te nemen. Het klikte meteen goed tussen ons.” Arjan van der Wal, SEO divisieleider bij Brandmerck, is contactpersoon op het gebied van SEO. Over de samenwerking met Vlagsma zegt hij: “Vanaf de eerste minuut voelt het onderlinge contact vertrouwd. Dat komt allereerst door de persoonlijkheid van de broers. Naast dat ze erg sociaal zijn, laten ze je meteen welkom voelen. Ze geven je het idee dat je ‘een van hun’ bent, denken graag met je mee en zijn resultaatgericht. Waarden die erg in mijn straatje passen. Natuurlijk moesten we als team nog wel bewijzen dat SEO en daarmee Brandmerck een meerwaarde voor Vlagsma kon zijn, maar de basisingrediënten voor een succesvolle samenwerking waren aanwezig.”

De samenwerking tussen Vlagsma en Brandmerck is zo’n twee jaar geleden gestart. Eerst enkel op het gebied van SEO, maar het duurde niet lang voor we kansen zagen binnen Pinterest. Content marketeer Celina Kats zet haar expertise in om dit Social Media platform voor Vlagsma optimaal in te richten. Daarnaast schrijft ze pakkende blogs die inspirerend zijn én veel bezoekers trekken. “Door SEO en Pinterest marketing met elkaar te combineren, zorgen we bij Brandmerck voor een sterke online zichtbaarheid van Vlagsma. Helemaal nu we sinds kort met SEA adverteren in Google. We zijn een complete online marketing partner,” aldus Arjan.

wim vlagsma
vlagsma tegelwalhalla bolsward

Succesvolle resultaten voor Vlagsma Tegelwalhalla

Want die groei in online zichtbaarheid is er zeker geweest in de afgelopen twee jaar. Sinds het begin van de samenwerking ziet Vlagsma mooie resultaten terug: “Dat we ons nu op bepaalde Social Media richten, merken we in onze winkel. Door de inzet van Brandmerck en websitebouwer Mountain IT zijn we met Vlagsma echt beter vindbaar. Het proces is nu continue. Het komt iedere maand terug. We doen meer aan linkbuilding en onze website is ook hier en daar aangepast. Dat zien we absoluut terug in de verkoop. Ook merken we dat mensen langer op onze site blijven hangen. Het bouncepercentage is nu veel lager,” zo vertellen de broers enthousiast. En ze zijn niet de enige die tevreden zijn. Ook Arjan deelt zijn visie over het succes van de samenwerking: “De resultaten dienden zich sneller dan verwacht aan in de vorm van hogere posities in Google, meer online bezoekers en online verkopen. Dat betekende dat op die snelle groei moest worden voortgebouwd. Als we toen niet goed zichtbaar waren, dan hadden we nu hele andere cijfers gezien. De snelle groei maakte de samenwerking alsmaar leuker én uitdagender. Nu proberen we keer op keer samen met Henk en Wim verdere groei te realiseren. Dat kan bijvoorbeeld door onze focus te verleggen op andere relevante zoekwoorden, technologische ontwikkelingen zoals structured data toe te passen of ‘simpelweg’ door een blog te schrijven die in het hoogseizoen meer dan 2.000 bezoekers per maand verkrijgt. Op alle vlakken kunnen we met elkaar communiceren en samen zorgen we voor een succesvolle samenwerking.”

"Vanaf de eerste minuut voelt het onderlinge contact vertrouwd."

Resultaat door onderling vertrouwen

Het gaat de broers Vlagsma niet alleen om de resultaten. Ook het vertrouwen in Brandmerck is groot. Wim: “We worden op de goede manier gevonden en we zijn dik tevreden over de samenwerking met Brandmerck. Die is informeel, ongedwongen en zeer betrokken. Zij willen goed scoren en ons resultaat is hun resultaat. Door die werkwijze hebben ze klanten die super tevreden zijn. Tegen andere ondernemers die aan een online marketing bureau denken, zou ik graag willen zeggen: een webshop is een continue proces. Als je erin stapt, is het voor de lange termijn. Je moet er echt budget voor vrijmaken. Hoe meer je erin stopt, hoe meer je eruit haalt als je met de juiste partij samenwerkt. Internet is altijd in beweging en daar moet je tijdig op inspelen.” Het gevoel van vertrouwen is wederzijds. Arjan legt uit waarom Vlagsma zo’n fijne klant en partner is: “Vlagsma sluit zich naadloos aan bij onze kernwaarden. Henk en Wim zijn gewoon zichzelf en doen zich niet anders voor dan ze zijn. Ze hebben focus op resultaat en willen altijd blijven groeien. Ze willen de beste zijn. Door het anders te doen dan andere tegelverkopers weten ze hun concurrentie voor te blijven. Hun werkhouding binnen onze samenwerking gaat gepaard met een gevoel voor verantwoordelijkheid. Ze beseffen goed dat we het samen moeten doen.”

wim en henk vlagsma
logo vlagsma tegelwalhalla
Brandmerck Logo

De toekomst van Vlagsma

Met twee mooie jaren achter de rug waarin de online zichtbaarheid van Vlagsma groeide, hopen we de onderlinge samenwerking te blijven voortzetten. “We zijn de complete online marketing partner van Vlagsma. Juist door het bundelen van de krachten hoop ik met het team nog meer bij te dragen aan het (online) succes van Vlagsma. Als er door onze ondersteuning een nieuw personeelslid moet worden aangenomen, dan zie ik dat als een mooi teken. Bovenal hoop ik dat onze fijne samenwerking zich voortborduurt, dat we Henk en Wim de kansen van online marketing kunnen blijven tonen en dat we samen toekomstige ontwikkelingen mogen ontdekken,” aldus Arjan.

"We worden op de goede manier gevonden en we zijn dik tevreden over de samenwerking met Brandmerck."

Op die manier willen we dat de continuïteit van Vlagsma in de toekomst behouden blijft. “We zijn er niet op uit om oneindig groot te worden,” maakt Wim duidelijk. “Vooral de korte lijnen en het persoonlijke contact met de klant wordt zeer gewaardeerd. Dat blijkt ook uit de recensies bij Feedback Company. We zien dat we steeds meer tegels kunnen verkopen in onze webshop. Maar de webshop is tevens je visitekaartje en trekt veel mensen naar de winkel. We krijgen vaak veel complimenten over ons assortiment. Van Ameland tot Maastricht, klanten komen van heinde en ver. Zelfs uit België en Duitsland. Dus de groei is er absoluut.”

Bekijk ook deze samenwerkingen!

beach wagon company
CasesSEASEO

Beachwagon Strollers

Jonge ouders die een oplossing zoeken om hun kinderen inclusief de nodige bagage mee op pad te nemen, vinden die bij Beachwagon Strollers, tot 2022 handelend onder de naam Beach ...
LEES MEER
stoves
CasesSMM

Stoves

Stoves, onderdeel van multinational Glen Dimplex en sinds 2019 verbonden aan Brandmerck. Het merk kent een rijke traditie als familiebedrijf en heeft een gevestigde naam op het gebied van fornuizen. ...
LEES MEER
Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken ...
LEES MEER

Klaar om jouw ambities waar te maken?

Ons Vackmanschap

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Uiteraard weet jij zelf alles over jouw bedrijf. Je bent er trots op en wilt het graag delen met zoveel mogelijk mensen. Bijna elke zoektocht van een prospect start in Google en ook jij kunt daar prominent aanwezig zijn. Weten hoe?

Zoekmachine adverteren (SEA)

Dat Google op het web domineert staat buiten kijf. Alleen, wordt de internetgigant jouw vriend of vijand? Wij zorgen met de juiste strategie voor dat eerste. Adverteren op Google levert vele voordelen op, maar hoe zet je die effectief in?

Social media marketing (SMM)

Veel van jouw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook, Pinterest en andere Social Media. Door als bedrijf met de perfecte strategie ook zichtbaar op Social Media te zijn, zorg jij onder andere voor betrokkenheid.

Content marketing (CM)

Wil je waardevolle content consistent creëren en delen? Laat ons jouw verhaal vertellen, trek nieuwe mensen aan en versterk je merk. Bereik je publiek in de volledige klantreis, vanaf de eerste kennismaking tot de eerste conversie en daar voorbij.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck