SEA uitbesteden

SEA tips en uitleg of uitbesteden voor de beste online advertenties? De SEA-specialisten van Brandmerck staan voor je klaar.

Voordelen SEA uitbesteden:

    icon Topposities in Google/Bing
    icon Online meer conversies
    icon Laagst mogelijke klikkosten

Wat is SEA?

“Snel Een A-locatie (niet de betekenis), meer conversies genereren en een hoger omzet behalen. Dat doe je met Brandmerck en SEA. Maar wat is SEA precies, wat doet het en wat is het verschil met SEO? In het kort: SEA staat voor Search Engine Advertising (of in het Nederlands: Zoekmachine Adverteren). Met het inzetten hiervan koop je advertentieruimtes in de zoekresultaten van een zoekmachine, zoals Google. Hiermee wordt ook direct het verschil met SEO duidelijk, die – op basis van relevantie – de organische resultaten van een zoekmachine innemen. Het belangrijkste verschil om te onthouden: bij Zoekmachine Adverteren koop je voor de ruimtes in de zoekresultaten, bij Zoekmachine Optimalisatie krijg je de posities gratis in de zoekresultaten.”

Nico Zeinstra

Nico Zeinstra | SEA-specialist

waarom sea zoekmachine adverteren

Waarom is SEA belangrijk?

Met het inzetten van SEA kun je dus snel meer conversies realiseren. Immers, je bent zichtbaar op een prominente advertentieruimte of -ruimtes in de zoekmachine. Maar hoe zorg je ervoor dat je hier komt te staan? Heb jij al nagedacht over het budget dat je beschikbaar wilt stellen, hoe je de klikkosten zo laag mogelijk houdt of hoe je relevante en toch conversiegerichte advertenties op kunt stellen?

Dit zijn vraagstukken waar je hoogstwaarschijnlijk niet alledaags mee in aanraking komt. Wel zijn het vraagstukken die jouw online succes kunnen bepalen en waar wij bij Brandmerck gepassioneerd van raken. Dagelijks zetten onze SEA-specialisten hun expertise in voor het opzetten, beheren en optimaliseren van uiteenlopende campagnes. Altijd op zoek naar het hoogste rendement. Ook interessant voor jouw bedrijf?

Zoekmachine adverteren in Google

De beste mogelijkheden tot adverteren vind je in de zoekmachine van Google. Hier zijn diverse netwerken waarvan je gebruik kunt maken. De meest bekende zijn;

  • Shopping (Google Shopping)
  • Search (tekstadvertenties)
  • Display (remarketing & video)

De mogelijkheden tot adverteren in Google zijn eindeloos. Van het vertonen van jouw webshop artikelen in Shopping tot het bovenaan staan met jouw tekstadvertenties in het zoeknetwerk van Google. Wij helpen je hier graag bij zodat ook jij meer leads of verkopen genereert tegen de laagst mogelijke klikkosten. Dat heet effectief zoekmachine adverteren in Google.

zoekmachine adverteren op google bing

Onze SEA-specialisten

Nico Zeinstra

Nico Zeinstra

SEA-strateeg

Esther Wijbenga

Esther Wijbenga

Google genie

Lars wierda

Lars Wierda

Conversie knaller

Thomas Efde

Thomas Efdé

ROAS Thomas
kevin carbo

Kevin Carbo

Klik koning

Onderdelen van SEA

google-logo-icon-PNG-Transparent-Background-e1495781274381

Google Ads

Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.

microsoft ads logo

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jou hier op de juiste momenten zichtbaar maken.

iconfinder_Shop_379425

Marketplaces

Marketplaces als Bol.com en Amazon zijn niet meer weg te denken. Ook jij kunt daar met jouw producten effectief zichtbaar zijn zodat je meer verkopen realiseert. Wil je weten hoe en met welke marketplaces wij jou kunnen helpen?

Bekijk ook deze Samenwerkingen!

beach wagon company
CasesSEASEO

Beachwagon Strollers

Jonge ouders die een oplossing zoeken om hun kinderen inclusief de nodige bagage mee op pad te nemen, vinden die bij Beachwagon Strollers, tot 2022 handelend onder de naam Beach ...
LEES MEER
Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken ...
LEES MEER
Pand Haaima Hylkema
CasesSEASEO

Haaima Hylkema

Wil je met stijl over de weg rijden, dan doe je dat in een auto van Haaima Hylkema. Voorheen bekend als twee Friese bedrijven onder de namen Haaima en Hylkema, ...
LEES MEER

Klaar om jouw ambities waar te maken?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck