- BRANDMERCKER VACKMANSCHAP:
- Zoekmachine optimalisatie
- Zoekmachine adverteren
- Social media marketing
- Content marketing
ma-vr 09:00 – 17:00
Marketplaces
Wil jij met jouw bedrijf effectief zichtbaar zijn op online marketplaces zoals Bol.com of Amazon? Dat realiseren onze specialisten in zoekmachine adverteren.
Voordelen Marketplaces uitbesteden:
- Profiteer van een miljoenenpubliek
- Snel meer conversies
- Effectieve campagnes
Home / Marketplaces
Adverteren op online marketplaces
“Online marketplaces bestaan al langer dan vandaag, maar groeien steeds meer. Steeds meer consumenten, maar liefst 33% beginnen hun zoektocht naar een product op bekende marketplace sites, zoals een Bol.com of Amazon. Wanneer je dus een webshop hebt en je maakt nu nog geen gebruik van een Marketplace loop je een hoog percentage potentiële klanten mis. SEA op een Marketplace maakt het dus mogelijk om je producten hoger in de ranking te laten verschijnen. Met als gevolg dat de consument sneller met je product in aanmerking komt. Jij wilt toch ook graag nieuwe potentiële klanten benaderen?”
Nico Zeinstra | Marketplaces specialist
Wat zijn marketplaces precies?
Een Marketplace is een B2C en B2B e-commerceplatform waar jij, als externe verkoper, de mogelijkheid krijgt om je assortiment te verkopen op een platform. Dat platform kan dus een Bol.com zijn. Niet alle producten die bijvoorbeeld op een Bol.com staan komen ook echt allemaal uit hun assortiment. Zij bieden namelijk ook de mogelijkheid dat externe partijen hun producten op hun platform mogen aanbieden.
Als tegenprestatie betaal je een percentage van het verkoopbedrag aan de Marketplace. Echt worden transacties en dergelijke uitgevoerd door de Marketplace-eigenaar. In Nederland is Bol.com de grootste e-commercespeler, maar ook Amazon wordt steeds populairder in Nederland.
De kansen van online marketplaces
Naar onze mening zijn er een tal van redenen te benoemen waarom het interessant is om met online Marketplaces meer omzet te gaan genereren. Een groot voordeel van Marketplaces is dat ze een enorm publiek hebben. Vaak zelfs een miljoenenpubliek. De kans dat er een potentiële klant tussen zit voor jouw product is daarmee erg groot. Of wat dacht je van de marketing die een grote Marketplace inzet. Ook daar kun jij van profiteren. Denk aan de campagnes die worden uitgezonden op tv of online van een grote Marketplace.
Zowel voor startende ondernemers als webshops die al langer bestaan zijn er kansen op het gebied van online Marketplaces. Als startende ondernemers heb je namelijk vaak niet direct een groot budget om te besteden. Bij een Marketplace kun je direct los met de verkoop van je producten. Scheelt weer geld. Ook als je al een bestaande webshop hebt kun je via Marketplaces nog veel meer omzet gaan genereren. Je wedt tenslotte niet meer op één paard.
Wil jij ook graag profiteren van al die kansen die online Marketplaces te bieden hebben? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Zij kunnen jou er alles over vertellen en met je sparren naar de mogelijkheden van jouw onderneming.
Onze SEA-specialisten
Nico Zeinstra
SEA-strateeg
Esther Wijbenga
Google genie
Lars Wierda
Conversie knaller
Thomas Efdé
Kevin Carbo
Klik koning
Onderdelen van zoekmachine adverteren
Google Ads
Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.
Microsoft Advertising
De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jouw hier op de juiste momenten zichtbaar maken.
YouTube marketing
Het afgelopen decennia is YouTube in een hoog tempo gegroeid. En met deze groei zijn ook de zakelijke kansen op deze zoekmachine enorm toegenomen. Met name op het gebied van adverteren. Laat ons jou overtuigen om hiermee aan de slag te gaan.
Gerelateerd Schrijfwerck
Wat doet een online marketing bureau?
De kansen van online marketplaces
Online adverteren; 5 redenen waarom het NU hét moment is
Bekijk ook deze Samenwerkingen!
Beachwagon Strollers
Sinnergie Zonnepanelen
Haaima Hylkema
Klaar om jouw ambities waar te maken?
Veelgestelde vragen
Een Marketplace is een e-commerce platform waarbij jij als bedrijf (of particulier) kan aansluiten en waarbij jij jouw producten/assortiment kan toevoegen. Een Marketplace fungeert als een tussenpersoon om een bedrijf te koppelen aan de consument. In ruil daarvoor vragen zij in veel gevallen een x percentage of bedrag van de verkoop.
In Nederland, België en het buiteland zijn er tal van Marketplaces. Onderstaande zijn wat ons betreft het populairst en meest interessant:
- Amazon
- com
- Nextail (beter bekend als Blokker)
- VidaXL
- Winkelstraat.nl
- Marktplaats
- FonQ
- Kleertjes.com
- Google Shopping
- Beslist
- 2dehands.be (België)
- Real.de (Duitsland)
- Cdiscount (Frankrijk)
- FNAC (Frankrijk)
- Darty (Frankrijk)
- Conforama (Frankrijk)
Marketplaces zijn interessant voor iedereen die zijn of haar aanbod wil uitbreiden en nieuwe klanten wil bereiken. Marketplaces hebben als voordeel dat ze een enorme naamsbekendheid, grote bezoekersaantallen per dag en gebruikers met hogere koopintentie hebben.
Dit verschilt per Marketplace wat de voorwaarden hiervoor zijn. Dit kun je veelal terug vinden op de betreffende websites.
Veelal lopen de betalingen via de Marketplace zelf. Zij ontvangen de betaling van de consument en eens per maand betalen ze het aan jou uit middels een verzamelfactuur. Mocht dit anders zijn, dan vind je dit terug in de voorwaarden van de Marketplace.
Voor bol.com zijn de commissies terug te vinden op deze pagina. Dit is veelal €1,- per artikel + een x percentage.
Voor Amazon zijn de kosten hier terug te vinden. Dit bedraagt een bedrag van 0,99 cent + een x percentage. Daarnaast betaal je voor een professioneel plan nog een extra bedrag van €39,- per maand.
De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.
CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.
CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.
CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.
Vackmanschap
Diensten
Brandmerck
De online wereld openen om samen ambities waar te maken, dat is waar wij voor staan.
Met specialistische kennis op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en Social Media marketing (SMM) helpen we organisaties genagelde online resultaten te boeken. Groei jij met ons mee?
Google reviews
Contact
Brandmerck Bolsward
Snekerstraat 13
8701 XB Bolsward
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00 uur
Buiten deze tijden kun je ons mailen.
KVK: 70659745
BTW: NL858411581B01
IBAN: NL88KNAB0255623100
Wij werken met de besten
© 2024, Brandmerck
Alle rechten voorbehouden