Social media is niet meer weg te denken uit ons wereldbeeld. Mensen spenderen heel wat tijd online. Wil je hun met je bedrijf bereiken? Zorg dan dat jij daar ook bent. Dat doe je met slimme Social Media marketing. Door de kracht van Social Media op de juiste manier in te zetten, vergroot je je bereik en creëer je een waardevolle band met de doelgroep.
Inhoudsopgave
Wat is Social Media marketing?
Social Media marketing is een interactieve vorm van marketing en communicatie, dat zich richt op het aangaan van een dialoog met je doelgroep. Ook wel engagement genoemd. Denk hierbij aan likes, reacties en gedeelde berichten. Hiervoor zetten we de verschillende social mediakanalen in. Je kent ze vast: Facebook, Instagram, TikTok, WhatsApp, Pinterest en X.
Bij Social Media marketing zetten we deze kanalen in als middel om een achterliggend doel te bereiken. Bijvoorbeeld meer naamsbekendheid.
Voordelen van Social Media
Het gebruik van Social Media marketing, ten opzichte van traditionele marketing, heeft een aantal grote voordelen. Wij zetten ze voor je op een rijtje:
- Steeds meer mensen gebruiken Social Media
- Social Media marketing is goedkoper dan traditionele marketing
- Het is makkelijker om je te richten op kleinere doelgroepen
- Consumenten kunnen 24/7 terecht op het web
- Beter inzicht op verloop van campagnes
- Meer mogelijkheden om campagnes bij te sturen
- Social media is leuk!
"Steeds meer mensen gebruiken Social Media.”
5 Voorbeelden van de kracht van Social Media
Wij maken gebruik van Social Media marketing (SMM), zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en content marketing (CM) om organisaties te helpen met het bereiken van hun doelen. Deze vijf voorbeelden laten goed zien wat de kracht van Social Media voor een bedrijf kan betekenen.
1. Organische content voor Fornuizenfabrikant
Voor een fornuizenfabrikant maken wij organische content. Met name de Instagram pagina heeft een groot bereik. Regelmatig reageert hier een bekende Nederlander op de berichten die we plaatsen (zie het blauwe vinkje). Ontzettend leuk!
"Social Media is een uitstekende manier om naamsbekendheid en een merkbeleving te creëren."
2. Restaurant met meer omzet door campagne
Elke avond meer gevulde tafels: dat was de wens van het restaurant dat ons inschakelde. Om dit voor elkaar te krijgen, zetten we een campagne op. Voor slechts €4,42 per lead/reservering, vulden we een tafeltje. Uiteindelijk leverde een reservering een bedrag van zo’n € 130,- op. Het restaurant kon op deze manier veel meer omzet genereren. Daar keek ze dus tevreden op terug!
Vacatures vullen voor scholengemeenschap
Vanwege een uitbreiding stonden bij een scholengemeenschap zo’n 33 vacatures open in één schooljaar. Hierbij schoten wij te hulp. Via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Ads plaatsten wij advertenties om de vacatures zo snel mogelijk te vullen. Met resultaat! Alle 33 vacatures zijn uiteindelijk opgevuld. Ondanks het behoorlijke landelijke lerarentekort.
"De door ons gemaakte video heeft zich razendsnel verspreid op Facebook en is tot nu toe 7,8 miljoen keer bekeken."
4. Social mediacampagnes voor een woonwinkel
Voor een woonwinkel voeren wij doorlopend campagnes via Facebook en Instagram. Binnen een korte optimalisatieperiode van ongeveer een maand, daalde het bedrag per klik op de link naar slechts één cent. Een erg laag marketingbudget! Dit leverde maar liefst 14.000 websitebezoekers per week op. Hoe ziet het eruit als elke week 14.000 potentiële klanten bij jou binnenstappen?
5. Virale video op Facebook
De kans is groot dat je hem voorbij hebt zien komen: een populaire video op de bedrijfspagina van onze klant. De door ons gemaakte video heeft zich razendsnel verspreid op Facebook en is tot nu toe 7,8 miljoen keer bekeken. Een echte ‘viral’ video dus!
Leuk feitje: In totaal is deze video 2.402.373 minuten bekeken. Dit zijn achter elkaar wel 238 dagen!
Deze voorbeelden laten zien wat de kracht van Social Media kan zijn. Van berichten met groot bereik tot het behalen van praktische doeleinden: sterke Social Media Marketing kan je helpen! Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact met ons op. Wij informeren je graag over de mogelijkheden van jouw bedrijf onder het genot van een vrijblijvend bakje koffie.