Online groeien?

Wij zorgen voor meer omzet, leads en
bezoekers.

Rick en Elise Deneer, beiden zesendertig jaar jong, runnen met z’n tweeën Geboortegift B.V., waarbij de taken goed verdeeld zijn. Rick heeft het zakelijk inzicht en Elise de creatieve geest. Samen hebben ze van een zolderkamerfirma een succesvolle webwinkel in kraampakketten, luiertaarten en baby cadeaus weten te maken.

Online gegroeid door

Doelstellingen

20% ↑ Zichtbaarheid in Google

0,5% Conversiepercentage

20% ↑ Online bezoekers

Resultaten

58% ↑ Zichtbaarheid in Google

1,69% Conversiepercentage

116,01% ↑ Online bezoekers

De Scooter Luiertaart

“Elise is het creatieve brein achter het hele succes. Zij ontwerpt alles, zorgt voor de productie, en stuurt de mensen aan qua het maken en inpakken van de producten.”, aldus Rick, “En ik richt me op het ondernemende deel qua administratie en commercie. Ik doe alle rompslomp er omheen en zorg ervoor dat alles goed werkt.”

Geboortegift.nl is in 2017 ontstaan doordat Rick via zijn toenmalige werkgever heel veel relaties had waar hij nog al eens een relatiegeschenk aan gaf. Elise kwam toen op het idee om zo’n relatiegeschenk of geboortecadeautje zelf te maken. Dat liep zo leuk dat ze samen besloten om het commercieel aan te pakken en er een bedrijf voor op te richten, wat ze in eerste instantie vanuit huis op zolder deden.

"We kregen regelmatig van mensen te horen dat ze het cadeau niet wilden uitpakken, omdat het zo leuk op de kast stond."

Rick: “Een van onze eerste producten is de Scooter Luiertaart. Met luiers, monddoekjes, een knuffelaapje en allerlei andere bruikbare producten ontwierp Elise een soort starterspakket voor baby’s in de vorm van een scooter. Dit was vanaf het begin zo succesvol, dat het bedrijf meteen een enorme boost kreeg. Het viel zelfs zo in de smaak, dat we regelmatig van mensen te horen kregen dat ze het cadeau niet wilden uitpakken om de producten te gebruiken, omdat het zo leuk op de kast stond.”

Rick en Elise hebben bij de start van het bedrijf eerst een gedegen concurrentieonderzoek gedaan en ontdekten al snel dat de markt vooral gevuld was met hobbyisten die naast de traditionele luiertaart, die opgebouwd is uit drie lagen met enkel en alleen opgerolde luiers, niet zo heel veel creatieve producten in de aanbieding hadden. Onder het motto ‘Als je doet wat je deed, blijf je krijgen wat je kreeg’ besloten ze om zich te richten op originele hippe creaties zoals de Scooter Luiertaart. De Scooter bleek een eyecatcher te zijn en sloeg zo aan dat het bedrijf zelfs voor McDonald’s Nederland een McBike ontworpen heeft; een specifiek product in de kleuren van McDonald’s en het logo op het T-shirtje van de aap, wat alleen verkrijgbaar is in hun vestigingen. Na anderhalf jaar zijn Rick en Elise dit ook gaan toepassen in het bedrijfsleven.

Alles voor de glimlach

“Maar de eerste anderhalf jaar hebben we ons echt gefocust op de consumentenmarkt, waarbij we continu bezig waren om de webshop te verbeteren.”, aldus Rick, “En vanaf de eerste dag werken we volgens het Coolblue Principe: alles voor de glimlach, waarbij de klanttevredenheid op één staat. Zo heb ik er naar gestreefd dat men binnen zestig seconden een bestelling kan plaatsen, wat gelukt is. Als mensen namelijk te veel opties krijgen, waardoor ze gaan twijfelen, dan haken ze af. Toen alles eenmaal goed stond, werden we steeds meer benaderd door grote bedrijven. Naast McDonald’s heb je het dan onder andere over Adidas, Nike, Booking.com en Transavia die bij ons relatiegeschenken afnemen die, net als bij McDonald’s gepersonaliseerd zijn naar de huisstijl van het bedrijf. In het geval van Transavia betreft dat een Vliegtuig Luiertaart in de kleuren van de vliegmaatschappij.”

Dat het succesvol is, blijkt wel uit de cijfers. De zakelijke markt bestrijkt inmiddels een aanzienlijk deel van de totale omzet. Geboortegift.nl speelt ook in op de trends in de markt en op wat er zoal leeft onder de mensen. Een mooi voorbeeld daarvan is Max Verstappen. Door hem is het Formule 1 rijden veel populairder geworden, wat Elise weer op het idee bracht om een Formule 1 Luiertaart te maken, wat net zo’n succes geworden is als de Scooter. De meeste ideeën ontstaan spontaan. Rick heeft daar een mooi voorbeeld van: “Vorig jaar zag ik tijdens onze vakantie een Jeepsafari langskomen waardoor ik op het idee kwam van onze Jeep Luiertaart. Hartstikke stoer. Van daaruit hebben we weer de Brandweer Jeep bedacht en voor tweelingen hebben we de Tweeling Jeep met twee knuffelaapjes erin in plaats van één.”

elise geboortegift glimlach

Voor elke smaak wat wils

Het assortiment bestaat inmiddels uit zo’n honderdzeventig creaties. De trend van 2020 zijn de Mega Luiertaarten waarin zo’n tweehonderd luiers verwerkt worden. Omdat mensen door de Coronacrisis beperkt zijn in hun vakanties en minder snel gaan stappen of uit eten gaan, is volgens Rick de behoefte gegroeid om grotere cadeaus weg te geven. Per maand verkoopt het bedrijf al gauw zo’n dertig tot veertig Mega Luiertaarten. En net als in de andere categorieën is er voor elke smaak wat wils, waarbij bijvoorbeeld te denken valt aan de Mega Wiegje Luiertaart, de Mega Voetbal Luiertaart en de Mega Kasteel Luiertaart.

"Vanaf de eerste dag werken we volgens het Coolblue Principe: alles voor de glimlach, waarbij de klanttevredenheid op één staat."

In het begin brachten ze de pakketten nog elke dag naar de postservice in de ‘Blokker-achtige’ winkel in het dorp, maar al snel was het aantal pakketten veel te hoog. Tegenwoordig staat er een tuinhuis van achttien vierkante meter op het erf, vol met voorraad, en komt er elke dag een vrachtwagen de straat in om de containers met pakketten op te halen. Rick verwacht dan ook binnen een jaar een bedrijfspand op een industrieterrein te hebben. Naast Rick en Elise zijn er twee medewerkers en een vaste oproepkracht die hard meewerken aan het succes van geboortegift.nl. Verder wordt het oprollen van de achtduizend luiers per maand uitbesteed. Vanaf 1 oktober komt er nog een medewerker bij die verantwoordelijk wordt voor Geboortegift.be.

De samenwerking met Brandmerck

De allereerste opzet van de webshop werd gerealiseerd door een zzp’er die Rick via Marktplaats had leren kennen. De samenwerking verliep prima, maar na ruim een half jaar liepen Rick en Elise bij hem toch tegen beperkingen aan en kon deze man niet meer voldoen aan datgene wat zij graag wilden realiseren. Rick kreeg toen contact met Ingmar van Mountain iT, tegen wie hij direct zei dat hij een IT-partner zocht die hem kon garanderen, dat als Geboortegift.nl zo groot wordt als Bol.com of Coolblue, het dan nog steeds aan te kunnen. “Dat is natuurlijk overdreven”, aldus Rick, “want zo groot worden is een droom. Maar ik wilde er wel mee aangeven wat onze ambities zijn; dat we de grootste willen worden met de beste webshop en de beste technici daarachter. Omdat uit dat gesprek al snel bleek dat Ingmar daar de juiste persoon voor was, ben ik naar Groningen gereden; wat vanuit het verre zuiden uiteraard ‘een wereldreis’ was. Maar met alle plezier! We hebben toen een overleg gehad van een paar uur, inclusief werktekeningen, stappenplannen, et cetera. En we zijn nu waar we nu zijn.”

brandmerck team 2020
logo geboortegift
Brandmerck Logo

“Brandmerck heeft een heel groot aandeel in ons succes”

De basis voor de SEA, ofwel het adverteren via de zoekmachine van Google, was al gelegd door een jongen die tweeëndertig uur per week bij een marketingbureau werkte en zo’n acht uur voor zichzelf. Maar omdat Ingmar tegen Rick zei dat Mountain iT een samenwerking aanging met Brandmerck, besloot Rick dat hij alles qua webshop én marketing onder één dak wilde hebben. Temeer omdat hij bij zijn marketingman van het eerste uur rapportages en pro activiteit miste. Rick: “Ik verwacht van een partner dat ze mij pro actief benaderen en zeggen ‘Rick, we hebben gekeken naar……., we gaan je budgetten verleggen of we adviseren je om een blog te schrijven over…….’ Ik verwacht van een partner dat ze de trends bewaken en kijken hoe wij ons bewegen in Google of hoe wij vindbaar zijn.” In een overgangsperiode van drie maanden heeft hij afscheid van hem genomen en heeft hij de SEA bij Brandmerck ondergebracht, waar hij het pakket heeft laten uitbreiden met SEO.

"Ik twijfel er geen seconde aan dat onze omzet flink daalt als we geen gebruik meer maken van de diensten van Brandmerck"

“SEO en SEA is écht een vak apart”, aldus Rick: “en Brandmerck heeft daarmee een heel groot aandeel in ons succes. De samenwerking verloopt perfect. Hun organisatie is plat, ze zijn pro actief, zeggen waar het op staat en schakelen lekker snel. Wat mij heel erg aansprak, is het feit dat ze bij aanvang direct zeiden dat ze er na een half jaar mee zouden stoppen als ze dan nog geen successen behaald zouden hebben. Ik hou daarvan! Als je als leverancier zó in de wedstrijd zit, dan doe je eerlijke business. En het resultaat is er. Ik twijfel er geen seconde aan dat onze omzet flink daalt als we geen gebruik meer maken van de diensten van Brandmerck, want halfjaarlijkse doelstellingen worden in drie maanden bereikt.”

Bekijk ook deze samenwerkingen!

Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken ...
LEES MEER
Oostra & Partners
CasesSEOSMM

Oostra & Partners

Dit levendige administratie- en belastingadvieskantoor ligt gelegen in het mooie Rolde, net onder de rook van Assen. MKB- klanten kunnen hier terecht voor jaarrekeningen, persoonlijk advies en belastingaangiftes. Maatwerk en ...
LEES MEER
shirtsenzo enzo ronaldinho
CasesSEASEO

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax die zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…
LEES MEER

Klaar om jouw ambities waar te maken?

Ons Vackmanschap

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Uiteraard weet jij zelf alles over jouw bedrijf. Je bent er trots op en wilt het graag delen met zoveel mogelijk mensen. Bijna elke zoektocht van een prospect start in Google en ook jij kunt daar prominent aanwezig zijn. Weten hoe?

Zoekmachine adverteren (SEA)

Dat Google op het web domineert staat buiten kijf. Alleen, wordt de internetgigant jouw vriend of vijand? Wij zorgen met de juiste strategie voor dat eerste. Adverteren op Google levert vele voordelen op, maar hoe zet je die effectief in?

Social media marketing (SMM)

Veel van jouw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook, Pinterest en andere Social Media. Door als bedrijf met de perfecte strategie ook zichtbaar op Social Media te zijn, zorg jij onder andere voor betrokkenheid.

Content marketing (CM)

Wil je waardevolle content consistent creëren en delen? Laat ons jouw verhaal vertellen, trek nieuwe mensen aan en versterk je merk. Bereik je publiek in de volledige klantreis, vanaf de eerste kennismaking tot de eerste conversie en daar voorbij.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck