Het onderhouden van een E-commerce website is een spannende uitdaging. Het gaat hierbij om meer dan alleen het ontwerpen van een website. Niet iedereen weet precies waar ze op letten. Lees daarom snel verder. Wij bespreken veel gemaakte fouten op het gebied van een E-commerce website. Zo pak je deze kans goed aan!
Inhoudsopgave
Verkoop beperken tot één kanaal
Natuurlijk begin je met een goed ontworpen website. Dat is het belangrijkst. Wist je dat je deze kunt connecten met populaire marketplaces, zoals Amazon of Bol? Als partner werken we met handige tools van Channable. Zo verbinden we jouw advertenties met een klik op de knop met andere E-commerce bedrijven. Daar vind je de doelgroep. Jouw online zichtbaarheid groeit en je trekt meer potentiële klanten naar de website.
"Jouw online zichtbaarheid groeit en je trekt meer potentiële klanten naar de website.''
Verwaarlozen van productomschrijvingen
Waar let jij op voordat je een product online koopt? De prijs? De foto’s? Ook de productomschrijving is erg belangrijk. Met een goed geschreven tekst overtuig je de klant om over te gaan op aankoop. Neem daar dus de tijd voor en onderschat dat niet. Zorg voor aantrekkelijke en informatieve beschrijvingen. Verwerk hier ook de juiste trefwoorden in. Zo ben je makkelijker te vinden via de zoekmachines.
Analyseren en optimalisatie vergeten
Nadat je jouw producten online zet en de verkoop goed gaat, kun je niet achterover zitten. Zelf bepaal je namelijk of en hoe je groeit. Daarom is analyse en optimalisatie van groot belang. Houdt de sales funnel in je achterhoofd en ga na waar het fout, of juist goed gaat. Zie zwakke punten niet als het einde van de wereld. Dit is juist een mooie kans. Kom achter het gedrag van je klanten en houd je website up-to-date.
"Nadat je jouw producten online zet en de verkoop goed gaat, kun je niet achterover zitten. Zelf bepaal je namelijk of en hoe je groeit. Daarom is analyse en optimalisatie van groot belang.''
Onvoldoende aandacht voor mobiele gebruikers
Wist je dat een groot deel van je klanten jou vindt via hun smartphone? Waarom zou je ze dan vergeten? Het is niet alleen belangrijk om je website voor computergebruikers te optimaliseren. Geef wat extra aandacht aan mobiele gebruikers. Zorg voor een snelle laadtijd en ontworpen is voor het scherm. Verbind de checkout-pagina met bankapps. Dit versoepelt het betalingsproces. Zo houd je aan het einde van de funnel nog meer klanten over!
Wil jij jouw E-commerce website zien groeien? Vermijd dan vooral deze fouten. Optimaliseer je website voor alle gebruikers en zorg dat je goed te vinden bent. Laat ons je daarbij helpen. Neem contact op en haal alles uit jouw onderneming!