Bovenaan in Google: hoe kom je daar met jouw website?

Als bedrijf wil je online goed gevonden worden om zoveel mogelijk mensen naar jouw website te leiden en daaruit goede resultaten te behalen. Goed gevonden worden in de zoekresultaten van Google is ook met een kleiner bedrijf zeker mogelijk. Belangrijk is dat je hierin gaat investeren. Dit kan door Google advertenties in te zetten of organische tools te gebruiken die je helpen bovenaan in Google te komen. Beide technieken hebben hun voordelen en zorgen voor hoge zoekresultaten in Google.

Zoekmachine adverteren (SEA) is een vorm van online marketing waarbij bedrijven adverteren op zoekmachines. Google is het grootste en meest gebruikte platform. De advertenties worden in de zoekresultaten altijd bovenaan getoond. Als je adverteert op een bepaald zoekwoord, dan word je goed gevonden op het moment dat het betreffende zoekwoord wordt ingevoerd. Als er meerdere advertenties op dat zoekwoord zijn ingesteld, dan is het maar net welke advertentie voor Google meer oplevert. Deze wordt bovenaan getoond. De andere advertenties volgen daaronder.

Er zijn allerlei mogelijkheden waarmee je invulling kunt geven aan de Google Ads. Denk aan het gebruik van tekst, foto’s en video’s, maar ook aan onder andere het instellen van de doelgroep. Je kunt onder andere locaties, leeftijd en interesses invullen en zo krijgt enkel de doelgroep voor jouw website de advertenties te zien. Je haalt op deze manier het meeste uit de investering in advertenties, omdat je doeltreffend jouw doelgroep benadert.

Iedere stap in het opzetten van een Google Ads campagne moet zorgvuldig genomen worden om de beste resultaten te krijgen. Staat de advertentie klaar om in de zoekmachines zichtbaar te worden, dan zorgt SEA ervoor dat je goed gevonden wordt. Nadeel van SEA is alleen dat zodra je de advertentie stopzet, je niet meer bovenaan te zien bent.

Bovenaan in Google met zoekmachine adverteren

Beter vindbaar met zoekmachine optimalisatie

Je kunt ook op een organische manier bovenaan in de zoekresultaten van Google komen. Zet hiervoor de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie (SEO) in. Hierbij zijn drie factoren belangrijk, namelijk on page, off page en technische SEO. On page zijn alle activiteiten die op de website zelf uitgevoerd moeten worden om beter gevonden te worden in Google. Denk hierbij aan onder andere de content op je website die niet alleen voorzien is van de nodige informatie voor je websitebezoeker, maar ook met het gebruik van afbeeldingen, interne links, titels en meta description bijdraagt aan een hogere positie in Google. Off page is een mogelijkheid tot optimalisatie die niet direct zichtbaar is op de website. Hierbij worden er op relevante websites links geplaatst naar de desbetreffende website. Ten slotte nog de techniek bij SEO. De website moet voldoen aan technische eisen van de zoekmachine. Voorbeelden hiervan zijn de laadtijd van de pagina’s en de gebruiksvriendelijkheid van de website.

Als deze drie factoren goed voor elkaar zijn, dan draagt dit enorm bij aan de vindbaarheid van de website in de zoekresultaten van Google. Je focust met een goede SEO-strategie op bepaalde relevante zoekwoorden waar mensen veel op zoeken. Hierdoor kom je bij deze zoekwoorden hoger in de zoekresultaten en misschien zelfs wel bovenaan in Google. SEO is een langdurig proces, want het is afhankelijk van de organische groei in de zoekmachine. Als er eenmaal hoge resultaten zijn en je het goed onderhoudt, dan blijft je bedrijf in veel gevallen op lange termijn goed zichtbaar.

Bovenaan in Google met ondersteuning van Brandmerck

Wil jij graag bovenaan in Google staan maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem contact op met een van onze SEO- en SEA-specialisten om vrijblijvend om tafel te gaan. We bespreken graag wat de mogelijkheden zijn en wat je kunt doen om je online vindbaarheid te vergroten. Of kies ervoor om je SEA of SEO uit te besteden aan Brandmerck.

Brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck