Hoe kom je met jouw SEO-strategie hoog in de zoekresultaten van Google?

Wil je graag goed gevonden worden in Google? Een goede SEO-strategie helpt je daarbij. Maar waar moet je beginnen en hoe weet je of je de juiste keuzes maakt? Onze SEO-specialisten helpen je graag met persoonlijk advies om dit te bereiken. Voordat het bereikt wordt, wordt er een strategie opgesteld waarbij rekening wordt gehouden met diverse factoren. In deze blog kom je erachter wat zo’n SEO-strategie precies inhoudt.

Een SEO-strategie bestaat uit drie hoofdonderdelen. Dit zijn de onderdelen on page, off page en techniek. Bij de drie onderdelen wordt van tevoren de situatie voor de samenwerking bekeken en worden de doelen bepaald. Bij zoekmachine optimalisatie ligt de focus op de belangrijkste zoekwoorden. Dit zijn woorden waar mensen veel op zoeken en waar je dus goed op gevonden wil worden.

1. On page

On page SEO houdt in dat je activiteiten op de websitepagina zelf uitvoert om online beter vindbaar te worden. Met goede content die je websitebezoekers aantrekt en informeert, vergroot je de kans ook op Google beter zichtbaar te zijn. Dat doe je door factoren als teksten, afbeeldingen, title tag, meta description, URL, heading tags, en interne links te optimaliseren. Als deze factoren goed zijn uitgevoerd en verwerkt, dan word je beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google. In de strategie wordt de situatie voor de samenwerking geanalyseerd en vervolgens wordt er een doelstelling geformuleerd. Naar aanleiding van die doelstelling wordt er gewerkt aan de on page SEO en kunnen mooie resultaten zichtbaar worden.

2. Off page

Off page SEO is een mogelijkheid tot optimalisatie die niet direct zichtbaar is op de website. Bij off page SEO worden er op een externe relevante website links geplaatst naar jouw website. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Linkbuilding behaalt de beste resultaten op een natuurlijke manier. Dit betekent dat er regelmatig linkjes worden verspreid. Dit heeft een beter resultaat dan veel linkjes in een korte tijd. In de strategie wordt de huidige situatie geanalyseerd en wordt er een gewenste situatie bepaald.

beste seo strategie maken

3. Techniek

Techniek is ook belangrijk bij SEO. Dit houdt in dat er gezorgd wordt dat de website voldoet aan de technische eisen van de zoekmachine. De onderdelen die belangrijk zijn voor SEO en opgelost kunnen worden met techniek zijn onder andere de laadtijd van de pagina’s, een gebruiksvriendelijke website, gebroken afbeeldingen, te lange titels en te grote pagina’s. Als dit allemaal opgelost wordt, is dit voordelig voor de SEO-resultaten.

De basis voor online zichtbaarheid

Bij een SEO-strategie wordt er een plan gemaakt en een doelstelling geformuleerd voor de bovenstaande factoren. Deze doelstellingen zijn realistisch en meetbaar met Google Analytics.

Kenmerkend aan SEO is dat het een langdurig proces is dat veel tijd en aandacht kost. Dit komt doordat SEO afhankelijk is van een organisch proces. Als er eenmaal goede resultaten zijn en je het goed bijhoudt, dan kun je wel lang profijt hebben van de resultaten.

Een SEO-strategie maken met Brandmerck

Brandmerck heeft als online marketingbureau specialisten in dienst die precies weten hoe je een goede SEO-strategie maakt en uitvoert. Heb jij interesse in SEO voor jouw berdrijf of wil je meer weten over zoekmachine adverteren?  Neem eens contact met ons op om vrijblijvend de mogelijkheden door te nemen.

Brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck