Online gegroeid door
Doelstellingen
25% ↑ Zichtbaarheid in Google
25% ↑ Organische bezoekers
25% ↑ Online conversies
Resultaten
52% ↑ Zichtbaarheid in Google
45,22 ↑ Organische bezoekers
46,92% ↑ Online conversies
Voortvarende start
Amber: “Het ging écht boven verwachting, want binnen een jaar had ik mijn investering er al uit. Ik heb er vanaf het begin vijf jaar voor uitgetrokken en het loopt nu nog steeds hartstikke goed.” Op mijn vraag of het allemaal eigen werk is, antwoordt ze: “Nee. We hebben een grote collectie van meer dan twaalfhonderd schilderijen. Ieder persoon heeft een andere smaak en daar spelen we op in. De meeste schilderijen zijn op voorraad in Nederland en daardoor kunnen we snel leveren.”
"Het ging écht boven verwachting, want binnen een jaar had ik mijn investering er al uit."
Dé trend van 2019
Sinds kort werkt Amber ook samen met het Duitse bedrijf Wandkraft dat gespecialiseerd is in schilderijen in dibond en glas, maar ook schilderijen in rvs en hout levert. Een dibond-schilderij bestaat uit samengeperste aluminium laagjes waardoor het heel licht in gewicht is. Door een coating laag komt de afbeelding veel mooier naar voren. Het is dé trend van 2019.
“Rvs-schilderijen hebben veel weg van dibond-schilderijen,”, aldus Amber: “met dit verschil dat daar geen coating overheen gaat, maar een geborstelde aluminium laag. Dat haalt het borsteleffect omhoog en geeft een industrieel effect waardoor het wat strakker oogt.”
Amber wil zich onderscheiden
De uitgebreide collectie van Schilderijbestellen.nl is behoorlijk divers. Zo zijn er populaire reproducties van Vincent van Gogh, Johannes Vermeer en andere grote meesters, maar foto’s op verschillende materialen zijn ook heel erg in trek. Elk materiaal heeft weer een eigen effect qua uitstraling. Amber neemt glas en hout als voorbeelden: “Glas is een koel materiaal wat veel beter past in een strak interieur dan in bijvoorbeeld een landelijk interieur. Daar is een hout-schilderij weer veel beter voor geschikt. Hout staat overigens ook heel mooi in een industrieel interieur.”
Omdat hout-schilderijen de afgelopen jaren al heel erg booming waren en Amber zich wil onderscheiden, verkocht ze die in eerste instantie niet. Maar ze vindt het belangrijk om voor ieder wat wils te hebben, dus heeft ze nog niet zo lang geleden besloten om het toch in haar collectie op te nemen. Momenteel heeft ze schilderijen die een combinatie vormen van hout en metaal. Amber legt uit wat dat is: “De twee materialen zijn door elkaar heen verwerkt. De achtergrond is van hout en het frame en de afbeelding zijn van metaal. Die schilderijen zijn behoorlijk zwaar, maar wel ontzettend mooi! Op korte termijn komen daar hout-schilderijen bij. Deze zijn gemaakt uit berkenhout.”
Het bezoekersaantal steeg met 45%
Toen Amber in 2016 met behulp van haar vriend van start ging, heeft ze na de lancering van de website eerst even afgewacht hoe het bij Google opgepakt werd. In het eerste jaar heeft ze heel veel schilderijen toegevoegd in de webshop waardoor ze veel dubbele content kreeg. Omdat daar bij Google destijds nog negatief op gereageerd werd, heeft ze dat eerst aangepast, waarna het bezoekersaantal direct begon te stijgen. “Toen besloten we op zoek te gaan naar een SEO marketingbedrijf.”, aldus Amber: “Ik heb een aantal afspraken gehad met bedrijven in Groningen, maar dat was allemaal hartstikke duur. Je hebt het zomaar over duizenden euro’s per maand om jezelf vindbaar te maken op Google, maar dat is zwaar boven mijn budget. Mijn vriend is toen naar een beurs in MartiniPlaza gegaan om te kijken of daar iets te vinden was op dit gebied en kwam daar in aanraking met Brandmerck.”
"Vanaf het moment dat Brandmerck voor haar aan de slag ging, steeg het bezoekersaantal op haar website nog eens met vijfenveertig procent."
In 2018 is Amber met Brandmerck in zee gegaan en naar eigen zeggen voelde het vanaf het begin goed en was er direct sprake van een wederzijdse klik. Ze maakt uitsluitend gebruik van de diensten op het gebied van SEO marketing en heeft dus voornamelijk contact met Robert. Vanaf het moment dat Brandmerck voor haar aan de slag ging, steeg het bezoekersaantal op haar website nog eens met vijfenveertig procent.
Schilderij Bestellen en Brandmerck
Amber: “Hij (Robert) heeft eerst mijn zoekwoorden aangepast en is toen aan het werk gegaan met mijn zoekwoordenpositie. Er zijn diverse voorbeelden van bepaalde genres in mijn collectie die daardoor behoorlijk stegen ‘op de zoekladder’ bij Google en bijvoorbeeld van de zevenenveertigste positie naar de twintigste gingen, of van de achtenvijftigste positie naar de dertiende.”
Amber schrijft ook blogs over schilderijen, en geeft daarin informatie over een bepaalde stijl of een bepaald genre, die ze vervolgens op de site plaatst. In het begin deed ze dat wekelijks om het een goede boost te geven in Google en sinds de samenwerking met Brandmerck doet ze het maandelijks. In haar blogs zorgt ze, met behulp van Brandmerck, ook voor interne links waardoor men tijdens het lezen ervan met één klik bij een bepaald schilderij terecht komt.
Toekomst van Schilderijbestellen.nl
Amber geeft aan dat ze in de toekomst ook meer wil gaan doen met Google Ads, maar dat ze eerst de website nog wil verbeteren voordat ze zich daarop gaat concentreren. Ze legt uit wat ze daarmee bedoelt: “Er zijn heel veel dingen waar je rekening mee moet houden. De homepage is het belangrijkst en die hebben we nu helemaal op orde. Momenteel zijn we bezig met de categorieën en dan met name de kleine die er nu nog minder uitspringen en die ik ook helemaal op orde wil hebben.”
"Dat vindt Google ook weer leuk."
“Brandmerck besteedt vijf uur per maand aan onze webshop, waardoor er elke keer in kleine stapjes vooruitgang geboekt wordt. Die vijf uur is mijn eigen keuze en puur een budgettaire kwestie. En wat de mensen van Brandmerck in die vijf uur doen, doen ze goed. Deze week gaan ze bijvoorbeeld los met een tapje over samenwerking wat ik heb aangemaakt en wat gaat over de bedrijven waar wij mee samenwerken. Dan wordt mijn site weer gelinkt met andere bedrijven en dat vindt Google ook weer leuk. En dit artikel gaat ook weer bijdragen in de vindbaarheid.”